Wszelkie sporty, wykorzystujące piłkę nie są wskazane dla kobiet w ciąży, jednak zajęcia fitness z wykorzystaniem bodyball to zdecydowanie dobry sposób. Ta dużych rozmiarów, miękka piłka, to najlepszy sposób na rozluźnienie zmęczonych mięśni kręgosłupa, uśmierzenie bólu i ogólnie lepsze samopoczucie. Poza tym taka piłka zdecydowanie ułatwia akcje porodową, dlatego można na niej ćwiczyć nawet w trakcie porodu. Wykonywane na niej ćwiczenia nie są męczące, nie wymagają wysiłku, czy zaangażowania.

Można powiedzieć, że właściwie albo na niej sobie spokojnie siedzisz, albo leżysz, a ona w magiczny sposób łagodzi wszelkie bóle. Ze względu na to, że piłka jest niestabilna należy ciągle kontrolować równowagę, a to przyczynia się do wzmacniania mięśni. Wykonanie tych ćwiczeń jest niezwykle proste. Przyszła mama siada na piłce w rozkroku, stopy całkowicie spoczywają na ziemi, plecy muszą być wyprostowane, a następnie wykonuje się ruchy okrężne biodrami, wprawiając praktycznie całe ciało w ruch.

Takie ćwiczenie doskonale wzmacnia mięśnie, a w trakcie porodu zdecydowanie zmniejsza odczuwanie skurczy, dlatego podczas ciąży warto w ten sposób rozluźniać mięśnie. Z piłką możesz wykonywać również inne ćwiczenia, leżąc na niej na plecach wykonuj delikatne brzuszki. Wykorzystaj ją, jako obciążenie i przenoś ją z jednej strony na drugą, nad głową. Pamiętaj, aby mieć wyprostowane ręce oraz plecy.

Te proste ćwiczenia możesz wykonywać w wolnym tempie i z małą ilością powtórzeń, gdyż maja one cię rozluźnić, a nie zmęczyć.

korty tenisowe poznań