Duża baza danych to coraz częściej klucz do sukcesu małych i większych przedsiębiorstw. Jakie informacje warto zgromadzić? Wszelkie, im więcej, tym lepiej – nie przekraczając granicy prywatności potencjalnych i aktualnych klientów. Wiele firm gromadzi dane odnośnie preferencji zakupowych klienta, danych adresowych czy niezawodowych zainteresowań. Wszystkie informacje pomagają w lepszych dostosowaniu produktu do konkretnej osoby i zaproponowanie właściwej oferty we właściwym czasie.

Aby baza danych była maksymalnie użyteczna, wielu pracowników przedsiębiorstwa powinno mieć do niej natychmiastowy dostęp. Co więcej, informacje muszą być stale aktualizowane a wprowadzanie danych możliwe przy pomocy wielu urządzeń w tym samym czasie. Wszystkie te możliwości daje przetwarzanie w chmurze. Dostęp do wspólnego serwera mogą otrzymać pracownicy rozsiani po całym kraju lub świecie i dzielić wspólną bazę danych, do której będą na bieżąco wprowadzać kolejne aktualizacje.

W ten sposób można zwiększyć choćby wydajność systemów CRM.